חיפוי קירות בחללים פתוחים: עיצוב פונקציונלי ואסתטי

בכל הנוגע לעיצוב הבית, אחד הטרנדים הכי מעניינים שצוברים תאוצה בשנים האחרונות הוא יצירת חלל פתוח. המטרה של יצירת חלל כזה היא בניית מרחב פונקציונלי בהתאמה לצורך מסוים של דיירי הבית, כזה שיהיה גם הרבה יותר יפה, ועושים זאת על ידי הורדה של קיר קיים (אלה עם כן מדובר בבית חדש בבנייה ואז ניתן לבחור מלכתחילה לייצר חלל פתוח).

לאחר הריסת הקיר הקיים במטרה ליצור חלל פתוח אנחנו ממליצים לתת דגש, בין היתר, על אחד או יותר, מבין הקירות שמקיפים את המרחב הגדול והחדש שנוצר. אותו קיר נבחר יהווה נקודת עיצוב מרכזית סביבה ייבנה שאר העיצוב הכולל רהיטים, מנורות וכדומה, כשהם מתכתבים ביניהם ויוצרים אווירה נינוחה.

אז איך יוצרים אווירה מזמינה, נעימה וביתית בחלל הפתוח? מה עומד בבסיס עיצוב אסתטי? במאמר זה נענה על כל אלה וגם נחלק לכם טיפים מועילים.

בחירת חומר החיפוי, סגנון עיצוב והצבעים

אחת ההחלטות הכי חשובות בכל הנוגע לעיצוב של כל חלל הוא בחירת הצבעים בפריטים הדקורטיביים השונים ושילובם אחד עם השני, זה יכול להיות ההבדל בין אסון דקורטיבי לבין הצלחה מסחררת – למשל, בחלל פתוח המתפקד כסלון זו תהיה ההתאמה בין קיר החיפוי והשולחן או הספה, וכדומה. השאיפה התמידית היא שתיווצר אחידות עיצובית ולכן לבחירת הצבעים יש משקל רב היכול להשפיע בין היתר על תחושת גודל החדר.

לאוהבי המראה הנקי והמודרני מומלץ להשתמש בחיפויי קיר בצבעים בהירים כמו לבן, שמנת ואפילו אפור, אלה צבעים שגם קל יותר להתאים אליהם רהיטים לאחר מכן. בנוסף, צבעים אלה מעניקים תחושה של מרווח גדול ומואר. עוד פרמטר התורם לעיצוב המודרני הוא הוא חיפוי קיר מחומרים טבעיים, כמו למשל חיפוי לוח MDF שהוא לוח עץ מהונדס המוכר בזכות העמידות שלו והגימור הנאה.

חיפוי זה מגיע בשני צבעים, ירוק וחום, והוא ידוע גם בזכות ההמראה האחיד של הלוחות. מנגד, חיפוי נוסף שתורם למראה מודרני הוא חיפוי פלדה היוצר במרחב מראה מתכתי ועוצמתי. המילה פלדה עלולה להישמע מלחיצה אבל למעשה חיפוי זה, העשוי מאבץ, מגיעה במגוון צבעים, ניתן לחיתוך מדויק ומספיק קיר אחד עם חיפוי זה בשביל ליצור שינוי ייחודי בחלל.

שני החיפויים שהזכרנו מתאימים לקו מאוד נקי, אבל יש אפשרות להוסיף גם קצת עניין, כמובן מבלי להעמיס, אחרת זה ישפיע על כל האווירה ותחושת המרחב בחדר. בחיפויים של בטון אדריכלי ניתן למשל ליישם טקסטורות שונות, צורות גיאומטריות וכדומה.

רק זכרו שככל שהחיפוי עמוס יותר, הרהיטים צריכים להיות כמה שפחות בולטים. בנוסף, ניתן גם להשתמש בנגיעות של צבעים חזקים, מעניינים ובולטים, כגון אדום, זהב או כחול, ולהתאים אותם לצבעים הקיימים ברהיטים או פריטים דקורטיביים אחרים. רעיון נוסף לחללים גדולים הוא להשתמש עבור החיפוי בחומרים שבדרך כלל מיועדים לשימוש חיצוני. רעיון לחיפוי כזה יכול להיות חיפוי אבן או דמוי אבן.

אל תפחדו להוסיף אלמנטים

בחלל פתוח, בשל היותו גדול יותר מחדר רגיל, נדרשת לעיתים תאורה נוספת ואחד הדברים היפים ביותר שניתן ליישם על החיפויים השונים הוא נורות, באור צהוב או לבן, תלוי מה האווירה שרוצים ליישם. תאורה זו תשמש כתאורה נוספת או כתאורה יחידה לאווירה רומנטית כשמכבים את האור המרכזי. עוד דרך לנצל את התאורה על החיפוי הוא באמצעות הכיוון שלה לעבר פריט עיצובי מסוים שרוצים להדגיש.

אלמנט נוסף, שלמעשה הוא חיפוי בפני עצמו, הוא צמחים. חיפוי כזה מכונה קיר צומח או קיר ירוק והוא מכיל צמחים אמתיים כאשר סוג וצבע הצמחים תלויים בכם (יש פה מקום להתפרע עם רעיונות). חלל פתוח הוא מרחב נהדר ליישם בו קיר כזה ובכך להוסיף לו חיים, כאשר באמצעות הצמחים והפרחים ניתן אפילו ליצור דוגמאות שונות. כמו כן, מומלץ להתקין מערכת השקיה אוטומטית ולמנוע מעצמכם כאבי ראש של טיפול בצמחים אלה.

לסיכום, כשבונים חלל פתוח, ורוצים לעצב אותו בצורה מעניינת החליטו בראש ובראשונה למה הוא ישמש. האם זה יהיה הסלון שלכם בו תארחו אנשים? או אולי הוא ישמש בכלל כמרחב עבודה לבית הבית? רק אחרי שתחליטו תחשבו על האווירה שתרצו שתשרור בו ולפיה תגבשו עיצוב – לשם כך תמיד תוכלו להתייעץ עם המומחים שלנו.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake